Harmonogram

Regionální kola - leden únor 2024
Semifinále - 11. března 2024
Finále - 22. března 2024
Galavečer-Kantorský bál - 23. března 2024


 

Sledujte nás na You Tube

Zahájení 30. ročníku ankety

Studio Zlatý Ámos
Aktuální informace

Jděte do toho ...
rady Zlatých Ámosů

Jak to vidí Ámos
Vzpomínka na zážitek a doporučení

Minutový učitel
Finalisté vás za minutu něco naučí

Najdete nás také na Instagramu a Facebooku

   

Nový ročník začíná za

Účast kandidátů v jednotlivých regionech

<strong>Hlavní město Praha</strong></br />
Drábková Petra <br />Jánošková Zuzka <br />Michálková Petra <br />Oulíková Zuzana <br />Popelková Adéla <br />Procházka Jaromír <br />Šafránková Petra <br />Šuralová Emilie <br />Tůmová Jitka <br /> <strong>Středočeský kraj</strong></br />
Adamec Filip <br />Černá Pavla <br />Eliášová Sylva <br />Janičatová Olga <br />Knorová Kateřina <br />Skovajsová Veronika <br />Šimečková Lucie <br />Vaisová Štěpánka <br /> <strong>Karlovarský kraj</strong></br />
Svobodová Zuzana <br /> <strong>Ústecký kraj</strong></br />
Drobná Nikola <br />Kumstýřová Jaroslava <br />Maršinská Marketa <br />Rasochová Lenka <br />Simon Dominik <br /> <strong>Liberecký kraj</strong></br />
Míšková Ivana <br />Vojtěch Petr <br />Vorlíček Pavel <br /> <strong>Královéhradecký kraj</strong></br />
Menšík Martin <br />Nývltová Kamila <br /> <strong>Pardubický kraj</strong></br />
Macháčková Lenka <br /> <strong>Olomoucký kraj</strong></br />
Fochrová Jarmila <br />Gintherová Marie <br />Havlíček Jakub <br />Kosinová Vendula <br />Kristová Mgr. Kateřina <br />Mitana Libor <br />Pospíšilová Eliška <br />Suchá Mia <br />Suchánková Jana <br />Valouchová Dagmar <br /> <strong>Moravskoslezský kraj</strong></br />
Floksová Melina <br />Mrkvanová Martina <br />Pavelec Rostislav <br />Tofel Tomáš <br />Valíček Adam <br /> <strong>Zlínský kraj</strong></br />
Chromíková Renata <br />Náplava Josef <br />Polášková Alena <br />Schejbal Miroslav <br />Šimoníková Tereza <br /> <strong>Jihomoravský kraj</strong></br />
Fedorková Zita <br />Kopřivová Ivana <br />Lefler David <br />Peňázová Sandra <br />Sůvová Michaela <br />Šrejma Jaroslav <br />Vališ Josef <br /> <strong>Kraj Vysočina</strong></br />
Kolář Roman <br />Zabloudilová Marie <br /> <strong>Jihočeský kraj</strong></br />
Franc Jan <br />Kotrčková Eva <br />Nováková Eliška <br /> <strong>Plzeňský kraj</strong></br />
Lorencová Kristýna <br />

Upozornění na novinky e-mailem

Bravenec Pavel

Porota vyřadila neplatné a neúplné přihlášky. Všichni zde zveřejnění postupují do regionálních kol. GRATULUJEME! Informace o regionálních kolech viz odkaz v horní liště.

Bravenec Pavel
Voděradská
Voděradská 2, 900
100 00
Praha 10
Hlavní město Praha
Postupuje do semifinále

Charakteristika

Milý Ámosi,
tak si představ, minulý rok jsme dostali naprosto skvělého kantora. Poprvé k nám přišel do třídy, když jsme se měli fotit a všichni si mysleli, že je to náš nový spolužák. Ale najednou se zeptal, kde a čím jsme skončili ve španělštině a my jsme nemohli uvěřit, že je to náš profesor. Vypadal, že je mu tak 18let... teď už vypadá starší, hlavně když si člověk uvědomí, že je profesor, ale i přesto vypadá mladě. Sportovec ve všech směrech. Učíme se ve španělštině o sportu, stále má nějaké tréninky a sport je jednoduše jeho droga. Ale ještě větší drogou, na které je přímo závislý, je učení španělštiny.
Říká se, že jen kantor co hoří, umí zapálit, ale takových je příliš málo ..Vždy se nám velmi španělština líbila. Jazyk- energický a rychlý a tak nás mrzelo, že do něj nejsme patřičně zapálení . Ovšem během jednoho týdne, co nás začal učit, se v nás probudila přímo vášen pro španělštinu.
Už jsem poznali, že jen kantor co hoří, umí zapálit. Je vždycky neuvěřitelně nabitý energií, když mluví o Španělsku nebo jenom učí španělštinu, oči se mu rozzáří tak, jako kdyby v nich měl jiskřičky, nebo malé plamínky, je to úplně neuvěřitelné, to jsme v životě neviděli a myslím, že ty také ne, protože toto se jen tak nevidí. Už nějaký ten pátek chodíš do školy a tak si určitě rozvzpomeneš, že každý učitel se asi neubrání tomu, že má své oblíbence, ale on se ke všem chová stejně, je hrozně spravedlivý.. ač přísný, což je ale dobře, donutí nás něco dělat a navíc je přísný jen na to, co umíme. Učí nás z prezentací, nebo formou hry, ale z toho se také píšou testy, nikdy tam nedá nic navíc.. Učitel má děti vždy zkoušet jen z toho, co děti umí , a neměl by dávat do testu chytáky. To on přesně dělá, a proto nás motivuje k tomu, abychom se podívali na ty prezentace, protože víme, že to není marné a že tam nebude ŽÁDNÝ CHYTÁK. Dokáže nás pro tu španělštinu tak nadchnout a tak naučit, že sice vím, že chodíš na jinou školu a že se neučíš španělštinu, ale ty by ses u nás hrozně rychle chytl i přesto, že nemáš žádné základy, protože on by tě to naučil.. po pár týdnech bys uměl to, co umíme my, protože je to profesor, který tě to naučí.. u něj neplatí to, jestli jsi na jazyky nadaný nebo ne?. U něj tohle není.. ne že by tomu nevěřil.. ale ty to nepoznáš.. všichni se učí s velkým zápalem. Je úplně neuvěřitelné, že přijdeš domu a nemusíš se učit, ale ty to i přesto uděláš, pouštíš si španělsky filmy,učíš se gramatiku.. Člověku to přijde tak neskutečné, ale je to tak. Leckdy někomu něco nejde, ale to třeba jen proto, že to učitel neumí vysvětlit. On to vysvětluje tak, aby to pochopili všichni. Je to velká autorita a moc si ho vážíme. Během týdnu poznal, jak na nás všechny.. udělal si na nás názor a věděl, co na nás platí, aby nás dokázal zkrotit, taky se mu to povedlo. Všichni šlapali jak hodinky, on věděl, jak každého vybudit k výkonu. To co dělá opravdu miluje a je to vidět. Učení lidí, kteří o to mají zájem ho neuvěřitelně vede dál, protože vidí, že to co dělá, má velký smysl a úspěch zároveň. V jeho hodinách si žáci nehrají pod lavicí a připravují se na jiné hodiny ne proto, že nesmíme, ale proto, že nechceme a baví nás to, že se v danou chvíli učíme španělštinu.
Ještě ke všemu je pan profesor hrozně vtipný a zábavný. Neustále nám vypráví historky, co se mu staly.. teda týká se to španělštiny, jeho vysoké školy a vypráví nám to ve španělštině .. Je neuvěřitelně vynalézavý. Učíme se formou hry a to adekvátně našemu věku, což velmi oceňujeme a ve výsledku to velmi funguje. Jsme vstřícní, nadšení a spolupracujeme. Nenajde se nikdo, kdo by tyto hodiny bojkotoval.
Pan profesor je jedním z těch, co opraví testy do následující hodiny a proto se stává, že když jede na víkend za rodiči, tak mu testy dělají společnost ve vlaku i v 11 hodin večer.
Na jeho hodinách je znát, že svým hodinám věnuje daleko více času, než by bylo kdy v popisu jeho práce. Samozřejmě toto nadšení a píle je vidět na každé jeho hodině a má takový úspěch.
Toto je důkaz toho, že jen ten kdo hoří, umí zapálit.
Doufám, že Tě náš profesor nadchnul stejně tak, jako nás.
Tvoji studenti

Příhoda

S naším panem profesorem je vždy legrace a historek s ním je spousta.
Jednoho dne přišel po nemoci celý vybledlý a pohublý. Bylo před Vánoci a nám se naskytl nápad, že ho vykrmíme. Přinesli jsme cukroví, dali do krabice a převázali mašlí. Ještě nás ale napadla taková kulišárna. Vyzkoušíme pana profesora z toho, jak ovládá českou klasiku.
Vše bylo perfektně promyšlené a my chtěli dát krabici do třídy na jeho stůl ve chvíli, kdy bude přestávka a on už tam nebude. Najednou ale přišla změna plánu.
Pan profesor byl ve třídě! Rychle jsme krabici odnesli do vedlejší třídy a začali mu dávat důvody, proč má odejít ze třídy. Naštěstí mu to vůbec nepřišlo divné, protože jsme měli psát test a on si myslel, že se chceme ještě učit bez toho, aby nás znervózňoval.
Nakonec odešel a přišel až na hodinu. Krabice s velkou mašlí už ležela na stole jak velikonoční beránek. On si ale ničeho nevšiml a začal rozdávat testy. Když ale rozdal testy, tak si všiml krabice a nevěděl co říct? Sedl si na lavici, zrudl a zeptal se : ?Co to má být? Tak co po mě chcete?? a smál se. V tu chvíli jsme začali všichni sborově: ,, Pane profesore, to jsme si dovolili na ukázku z naší zahrádky pár švestiček!? ve chvíli ticha, co ještě zbývala dodal klučina od nás ze třídy: ?Tedy, jestli se neurazíte.? Otevřel krabici a zjistil, že krabice, kterou pokládal za prázdnou je plná cukroví. To už opravdu nevěděl co říci, ale zareagoval správně. To je od vás opravdu hezké, tak snad že bychom pak všichni společně ochutnali. Držel se přesně daného scénáře filmu Marečku, podejte mi pero, až nás vyvedl z míry tak, že jsme nevěděli, zda to tak dobře zná, nebo to jen tak řekl.
My jsme ale řekli: ne, ne, to je jen pro vás. To mu ale přišlo příliš velkorysé od takových vykutálených puberťáku a asi se začal bát a vyžadoval, aby to někdo ochutnal? nikdo nechtěl, protože když se cukroví sní, pana profesora nevykrmíme. Nakonec tak naléhal a my tak chtěli, aby ochutnal, že jsme ochutnali všichni, on si opravdu ochutnal poctivě všechny druhy a cukroví mu moc chutnalo. Na takový zážitek včetně něho nikdo z nás nezapomene. (Test jsme nakonec nepsali a místo testu jsme procvičovali další lekci z učebnice. Pan profesor mezi tím, co jsme mu odpovídali na otázky obcházel třídu s krabicí cukroví.)

Zpět na seznam kandidátů