Lingua Universal základní a mateřská škola s.r.o.
Sovova 2
41201
Litoměřice
Ústecký kraj
Přihláška kompletní
Postupuje do regionálního kola.
Charakteristika
Mgr. Stanislava Ptáčková působí jako třídní učitelka na 1. stupni základní školy, kde vyučuje všechny vzdělávací oblasti s výjimkou cizích jazyků. Ve své pedagogické práci propojuje odborné znalosti s přirozenou láskou k hudbě, tanci a rytmu, které citlivě začleňuje do výuky i mimoškolních aktivit. Výrazným rysem její práce je zápal pro projektové dny, jako je například Čokoládový den či Halloween, které obohacuje o pohybové a taneční prvky a podporuje tak aktivní zapojení dětí.
Ve výuce uplatňuje laskavou, ale důslednou pedagogiku, jasně nastavená pravidla a srozumitelné vysvětlování. Systematicky sleduje moderní trendy ve vzdělávání, aktivně je zavádí do praxe a průběžně se dále profesně vzdělává. Dlouhodobě pracuje s formativním hodnocením a spolupracuje s lektorkami hodnotového vzdělávání v rámci roční supervize, která probíhá čtyřikrát ročně a je zaměřena na rozvoj třídního klimatu.
Mgr. Ptáčková klade velký důraz na spolupráci – nejen mezi žáky, ale také s rodiči, a to formou tripartitních schůzek. Aktivně se zapojuje do společných vystoupení s dětmi, organizuje ozdravné pobyty s vlastním programem a realizuje CLIL hodiny. Její práce se vyznačuje otevřeností, ochotou pomoci kolegům, profesionální důsledností a pozitivním přístupem k dětem, který je doprovázen úsměvem a přirozenou autoritou.
Příhoda
Silnou společnou prožitou zkušeností byl ozdravný pobyt, který Mgr. Stanislava Ptáčková se třídou absolvovala a zároveň jej organizačně i obsahově vedla. Každý večer po náročném dni věnovala čas přípravě aktivit na den následující – promýšlela venkovní úkoly, hry a drobné výzvy při zdolávání cest v přírodě, motivační odměny pro děti i program, který podporoval spolupráci, samostatnost a radost z pohybu.
Během dne byla dětem oporou nejen při plnění úkolů, ale i v běžných situacích, kdy bylo potřeba povzbudit, pomoci nebo vyslechnout. Večery patřily zklidnění – společnému ukládání dětí ke spánku, čtení pohádky a vytvoření bezpečné a klidné atmosféry. Ráno se s laskavou důsledností věnovala kontrole úklidu pokojů, pomáhala dětem s oblékáním a na přání jim česala vlasy, čímž posilovala pocit blízkosti a důvěry.
Tato příhoda vystihuje její přístup k dětem – přirozenou péči, odpovědnost, empatii a schopnost být průvodcem i oporou v každodenních i výjimečných situacích.