ZŠ a ZUŠ Petřvald Školní 246, p. o.
Školní 246
73541
Petřvald
Moravskoslezský kraj
Přihláška kompletní
Postupuje do regionálního kola.
Charakteristika
Naše paní učitelka nás učí třetím rokem. Učí nás hravě a zábavně. Má velký smysl pro humor, ráda se s námi směje. Učí nás téměř všechny předměty – český jazyk, matematiku, angličtinu, vlastivědu. Všechno nám trpělivě vysvětluje, nezlobí se, když něčemu nerozumíme. Říká, že je ráda, když uděláme chybu, protože si ji společně objasníme, opravíme a my si učivo lépe zapamatujeme. Výuku nám zpestřuje práci tablety, ale také různými hrami. Vymýšlí si pro nás a někdy i pro naše rodiče zajímavé aktivity-večerní vycházku přes hřbitov, sázení stromu, vánoční posezení, hledání pokladu pro rodiče. Paní učitelka je velmi hodná, přímo úžasná. Ale umí se i mračit, třeba když porušujeme pravidla, která jsou ve třídě dána. Ráda dává pěkné známky. Paní učitelku máme moc rádi a žárlíme na to, že ji navštěvují i jiní žáci, kteří ji také mají rádi, protože je zlatá.
Příhoda
V hodině slohu se nás paní učitelka zeptala, zda si doma sami chystáme tousty.
Všichni zvedli ruce a paní učitelka nás požádala, ať jí přesně popíšeme, jak ten toust připravujeme. Uchopili jsme pera a psali. Někdo napsal, že si připravuje toust sladký,
jiný s máslem a zeleninou, další s kečupem a sýrem i šunkou. Paní učitelka byla moc ráda, že se jí sešlo tolik receptů od žáků a těšila se, že si bude postupně doma tousty připravovat. My jsme byli také nadšeni, že si připraví tousty zrovna podle našich receptů. Když má radost paní učitelka, máme radost i my, žáci.
Jaké bylo naše překvapení, když paní učitelka přišla za týden do hodiny slohu v zástěře, s taškou plnou potravin, s rukavicemi a toustovačem. Vše nachystala na lavici a pak to začalo. Připravovala tousty podle našich receptů. Nejdříve chystala toust od Adélky. Držela v ruce recept a četla – toustový chléb namažeme kečupem, nahoru dáme rajče a hodíme ho do toustovače. Néé, celý balík ne, ale dva plátky
namažeme kečupem. Néé, neházejte tam ten toustový chléb… Dobře, tak jak to má být správně? Tentokrát vás poslechnu a budu dělat to, co říkáte. V dalším receptu bylo psáno, že sýr a salám dáme na toustový chléb. Paní učitelka otevřela sáček a začala tam vkládat uvedené potraviny a my už zase řvali ne, ne. Nedělejte to tak, Anička nemá ráda sýr a vy jí úplně zkazíte chuť. Ona už to nebude jíst. Ale já to mám tak od Elišky napsáno. Dělám to správně. Zase jsme museli ten recept opravit. Opravovali jsme více či méně všechny recepty.
Atmosféra ve třídě byla celou dobu úžasná, přátelská, ale i motivující. Na jednoduchých příkladech jsme si uvědomili, jak je důležité umět se správně vyjadřovat. Děkujeme paní učitelce za ty ukázky spojené s humorem. Na hodinu slohu dlouho nezapomeneme.
To je jedna zajímavá hodina z mnoha dalších. Nejedná se jen o vyučovací hodiny, ale také o čas, který trávíme společně s rodiči a paní učitelkou. Prostě jsme tým, který vede správná osoba, kterou máme rádi a ona má ráda nás.